My Headlines

Saturday 1 June 2013

PUISI : SUATU KETIKA



love image photo: love love.jpg

Suatu ketika.....

Waktu....
kau datang jua meragut
segala yang telah aku bina
jiwa kian terpisah
simpulan cinta terlucut kini
mengakhiri sumpah setia
jalinan mesra dua hati dan perasaan
19 tahun keasyikan kasih dan sayang
ditatang....
dibelai....
dipuja....
sekian arus waktu
sesaat....
berderai umpama halusi kaca terhempas

Terima kasih....
sayangku
sudi mendambakan aku dengan dirimu
mengizinkan aku
menjadi suami yang pernah bertahta dihatimu
suatu ketika....
tega perhambakan dirimu menjadi dewi ratu hatiku
suatu ketika....
membahagiakanku dengan kehangatan kasih sayangmu
suatu ketika....
menjadi penawar kedukaanku
suatu ketika....
Kanku kenang
selagi hayatku masih ada

Bukan aku mengungkit
hanya sekadar mengulit kenangan
kenangan yang mengusik jiwa
suatu sesalan....
sesalan yang datang meragut
hati pedih....
tak mungkin dapat dilupakan
kerana....
segalanya telah hancur
menjadi satu memori
abadi....(aku tetap menyintaimu....Saniaton Binti Mohd Esa)


Nukilan : Kelana Jiwa

Oktober 05, 2012    03:21am 


 
 
 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis