My Headlines

Friday 14 June 2013

PUISI : SEANDAINYA TUHAN MENGIZINKAN....



 photo PerasaandanKesetiaan_zpse906662d.jpg 

Seandainya tuhan mengizinkan....


Seandainya Tuhan mengizinkan 
akan kuteruskan hidup ini
walau semarak jiwa kaku
walaupun diri ini tiada di sisi
walau diri ini kepayahan
akan kuteruskan perjalanan
walaupun amat pedih
terpaksalah aku hadapi





Seandainya Tuhan mengizinkan 
biarlah ku bertemankan kesepian
pahit getir ku sendiri 
akan ku pasrah
walau berjuta deraian
airmata menemani
sepanjang malam sepi ku
masih pantaskah....
aku merindu jika orang tak peduli
pada diriku lagi
masih pantaskah....
Photobucketaku mengharap kasih orang
sedangkan orang tak sudi lagi

Seandainya Tuhan mengizinkan 
Ku dambakan  agar jiwa ini tenang
setenang kedamaian fajar
Setelah kau lukai
Sisa nostalgia lalu adakala mengganggu jiwaku
menghimpit mencengkam naluri kerdilku
seiring kenanganku
sesungguhnya....
aku berharap suatu kala dan saat nanti
aku ditemukan....
seorang kekasih yang setia

Seandainya Tuhan mengizinkan 
jika ia sudah tersurat dan tersirat
jika ia ketentuannya jua
aku ucapkan selamat tinggal
Semuga kau bahagia bersama teman baru
semuga kau temui apa yang dihajati


Nukilan : Sulaiman Kamal
Febuari 02, 2012   4:34am


 photo usia_zpsd9f1bf13.jpg

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis