My Headlines

Thursday 20 June 2013

PUISI : KAUKAH ATAU DIAKAH, DISITU....



 photo Kekasihati_zps71c51816.gif 

Kaukah atau Diakah, Disitu.....


kaukah disitu...
jelmaan bayangan masa depan 
yang setia menanti kehadiranku
dimahligai kebahagian
yang akan terus mencahayakan
sinaran warna pelangimu
Sedetik demi sedetik
menerangi...
kegelapan yang menyelimuti
kegelapan yang membelenggu
galur-galur
hidup dan matiku






Atau...

Diakah disitu...
jelmaan bayangan masa nan silam
yang akan terus menghanyutkan aku
dimimpi-mimpi ngeri
yang akan terus memerangkap aku
dalam mainan hati
dalam mainan takdir
membiarkan diri
dalam kejenuhan
dalam kelelahan
dalam kehampaan
sendiri...

Andai engkau yang berada disitu
berikanlah aku...
sesuatu yang meyakinkan
sesuatu yang takkan hilang
sesuatu yang terbaik untuk diriku
untuk hidupku...
hanya kau yang bisa
hanya kau yang tahu
hanya kau yang mengerti
semua inginku

Aku ingin kau tahu
aku pasrah menanti
dirimu disini...
meski ku tunggu hingga
ujung nyawaku...
aku berharap rasa ini
kan abadi untuk selamanya
walau tersurat dan tersirat
aku bukan pilihan hatimu 


















No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis