My Headlines

Monday 10 June 2013

PUISI : BUAT BERNAMA AIN....



images of women photo: changing images of gothic women creepywomen.gif 

Buat Bernama Ain......


Yes! mem, yes! mem
pembuka bicara yang acap diungkap
kau termanggu tersipu kegagetan
kiranya kedengaran amat bersesuaian
kalimah itu ku dambakan untuk mu

Ain.......

Keterbukaan sifat mu mengagumi
aku pasrah dengan kehadiranmu
mengundang kecerian dalam kedukaan hati 
menepis segala kesepian jiwa tika berbicara dengan mu
jiwa ketandusan kau selami, aku bahagia......
kedukaan hatta kesepian ku kau basahi dengan 
gurausenda mu, aku bahagia.....

Ain......

Tika malam kau ku nanti 
kemunculan mu ku tagih
ku damba......
ku tega.......
ku harap......
tanpa mu aku sepi, untuk melayari malam yang panjang 
keseorangan amat ketara siksaannya.

Ta'kala kemunculan kau bernama Ain
kau rasuki jiwa ku
yang sunyi.....sepi.....dan senyap
aku alpa pada segala kependeritaan yang bersarang, berumbi 
kau hanyutkan aku dalam sebuah aliran kasih sejati
Arrrggghhhhhh…! ku angankan....
mengapai tangan halus mu
merasai kehangantan rangkulan pelukan ikhlas mu
namun belum kesampaian hajat......

Ain.....

Ada masa kiranya
tiada lagi kemunculan mu
tiada lagi gurau senda mu
tiada lagi hilai tawa mu
sunyi...sepi...dan senyap lah
disetiap langkah perjalanan hidup ku
kembalilah aku kedasar azali
ke
ruang....
waktu.... 
dan sepi....

Yes! mem, kesesuaian gelaran mu
aku membutuh ketrampilan mu
menemani mengalpakan penderitaan dan kekusutan ku
mampirlah kau yang bernama ain
ku damba kemunculanmu
tiap detik
tiap saat
tiap ketika
janji sanubari jiwa ku kepada mu


Nukilan : Sulaiman Kamal
Disember 06, 2012  3:50am


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis