My Headlines

Monday 26 June 2017

PUISI : SYAWAL YANG KELABU ...






Syawal Yang Kelabu ...


Gemersik takbir mengundang hiba
mendayu dayu bergema di setiap ruang
menitis jua air mata ini tanpa ku sedari
aku gagahi untuk menghindarinya
namun aku kecundang

Sayu amat sayu
hati ini sedih amat sedih
bersendirian meratap pilu
menjelang fajar syawal tiba
maafkan aku kerana rapuh menghadapinya

Kuingin mengulangi manisnya bersama
menyambut hari bahagia
takdir memisahkan, aku rindu pertemuan
kapankah hasrat akan menjadi nyata
ya! Allah ya! Allah

Dalam kepekatan jiwa yang mulai rapuh 
umpama raga tanpa sukma 
aku bersyukur masih di beri peluang untuk menghayati rahmatNya 
aku pasrah apa yang menjadi kehendak 
walau pada dasarnya perih ...






Nukilan : Kelana Jiwa
26062017:0616

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis