My Headlines

Tuesday 28 June 2016

PUISI : TERPERUK DALAM GUNDAH





 photo Tinta Jiwa_zpsvq2rjiza.jpg

Terperuk Dalam Gundah...

Entah apa yang ku fikirkan saat ini
Aku sendiri tidak pasti
Tersandar aku di sudut tangga terpencil
Melayan perasaan gundah gulana
Sendirian terperuk

Memikirkan hala tuju hidup ini
Teramat komplikasi tuk ku nyatakan
Ingin ku luahkan apa adanya
Tapi pada siapa
Ya! pada siapa?

Apakah bisa aku teruskan
Sembilu yang bertandang
Di lubuk relung hati yang pana
Terusik, tersiksa perasaan kudus
Setiap saat ia muncul di benak fikiranku

Ahh!!! Rakus sekali dunia ini
Kejam ku rasakan setiap saat
Tak terdaya aku 
Tak termampu aku lagi
Asa terbungkam semu

Kenapa aku
Kenapa bukan dia, dia dan dia
Aku terdiam kelu
Tiada jawapan pasti
Tertunduk lesu tanpa bicara lagi

Biarlah, biarkan
Mungkin suratan takdir
Mana mungkin aku bisa melawan takdirNya
Ku terima dugaan ini
Aku pasrah dalam kepanaan

Maafkan aku
Jiwa kacau saat ini...







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis