My Headlines

Monday 27 May 2013

PUISI : AKUKAH SEORANG KESEPIAN....



kesepian photo: Kesepian DSC_0281.jpg
 
 
AKU KAH SEORANG KESEPIAN....
 
Aku kah seorang kesepian....
menahan bisa berjauhan
aku lemas tenggelam dalam arus kehangatan kerinduan
melemaskan ketenangan keperibadian ku dalam arus masa
hukum alam waktu bergetaran begini
ditemani kamar yang gelita
berbagai kenangan menjelma
waktu sukaduka bersama mu
berputar putar memenuhi
disetiap kamar ruang hati kecil ku

Aku kah seorang kesepian....
menahan bisa berjauhan
hanya pasrah....
menyerah dan menelanjangi keegoan diri
Sanggupkah kulalui badai angin pasir rindu
Sanggupkah kulupakan indahnya sejuta pesona mimpi
Sanggupkah kulangkahkan kaki melewati panas inti bumi
Sanggupkah kubenamkan diriku dalam lautan kelam
Sanggupkah kubertahan dalam dinginnya hembusan angin salju
hanya kerana tintamu
aku terkulai lemas dalam kehampaan

Akukah seorang kesepian....
menahan bisa berjauhan
dengan mata yang berkaca-kaca...
dengan jantung yang berdetak-detuk tak menentu
dengan fikiran melayang-layang
itulah terpaan gemuruh rasa dalam hatiku
yang menemani saat ku telah terpisah darimu

Akukah seorang kesepian....
menahan bisa berjauhan
walaupun besok ada mentari
apakah secerah hari kelmarin
dan moga mudahlah
perjalanan hidupku
walau berat langkah...rela dalam pasrah
yang ku harap harapkan
tak kesampaian


Nukilan : Sulaiman Kamal/Kelana Jiwa
Disember 07, 2012  12.04am
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis