My Headlines

Sunday 26 May 2013

PUISI : DYA, AKU DAN MEMORI....




 photo rindu_zps089206ba.gif

DYA, AKU DAN MEMORI.... 

Dya....
Kau pelangi sirna
menjelma kala tetesan2 akhir
butiran2 sang hujan
walau sekelumit waktu jelmaanmu....
namun punyai waktu untuk...
mewarnai kerinduan jiwa
mewarnai kesepian hati
mewarnai kesengsaraan hidup
taksiran segala rasa itu
walaupun sulit...
tidak membatasi rasa
keceriaan dan kesirnaan
kerana itulah yang tersembuyi
dibalik keujudanmu.

Dya....
gambaran ikhlas ku untukmu
satu finomina yang ku alami
ketika nya kau ku kenali
acap waktu...
aku tagih hadiranmu
aku tagih jelmaanmu
aku tega menjadi penunggu
seorang penunggu abadi
bukan cinta...
bukan kasih...
bukan sayang...
dambaan dan tagihanku
aku memerlukan...
keceriaan dan kesirnaan
yang tersembunyi dibalik keujudanmu

Dya....
enggang sama pipit
tidak bisa terbang bersama
kau enggang....
aku pipit....
walau jarak antara kita
umpama langit dan bumi
ku syukuri jua
kerana kau sudi mencemarkan
masa singkatmu untuk
bersama samaku
untuk mengalfakan diri dari
mengingati memori dukaku
aku bahagia amat tanpa memori silamku
terima kasih tak terhingga
ku panjati doa
agar tercapai segala
cita2 dan impianmu

Dya...
aku penunggu setia
tetap menagihi kehadiramu
mendambakan....
keceriaan dan kesirnaan
yang tersembunyi dibalik keujudanmu


Nukilan : Sulaiman Kamal/Kelana Jiwa
May 12,2013     03:25am


 
 
 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis