My Headlines

Tuesday 28 May 2013

PUISI : HARUSKAH KAU KEMBALI....



 photo missu_zps0f11cc2a.gif

HARUSKAH KAU KEMBALI....
Malam....
menampilkan diri kembali
sepoi sepoi kesayuan
menerjah menyusuk
menghiris bak sembilu
disetiap ruang hati kecil ku
aku kekagetan....
aku keresahan....
aku kegelisahan....
untuk menongkah kejituan pekatan malammu
Kejam kau!

Malam....
haruskah kau kembali
untuk apa....
ahhh!....aku tahu
untuk mengulit kembali
memori memori yang sedang cuba ku lupuskan
kongkongan mu terserlah
kau sengaja menguji ketenanganku
iri hati akan kedamaianku
kejam kau!

Malam....
haruskah kau kembali
aku yang tersakiti
menempuhi detik waktu mu
kerana kau memahatkan kembali
memori duka ku
memori kelmarinku
tika bersamanya
suatu ketika dulu
kejam kau!

Malam....
haruskah kau kembali
melemahkan ketabahanku
memperandakan hidupan malamku
menyukarkan lelapan mataku
untuk imaginasikan
mimpi mimpi indah
Keindahan sebuah keamanan
dalam erti kehidupan sebenar
namun....
kejam kau!

Malam....
walau tersakiti
walau tersiksa
aku pasrah
menanti sirna pagi
sirna yang akan melenyapkan
memori dukaku buat seketika
aku tega....menanti
meskipun kau bersifat kejam
padaku....
kejam kau!


Nukilan : Sulaiman Kamal/Kelana Jiwa
07 April 2013    03:13am


 
 
 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis