My Headlines

Friday 31 May 2013

PUISI : SEORANG AKU BERNAMA LELAKI....



 photo pelukan_X_zpsa89b6cca.gif

Seorang Aku Bernama Lelaki.......

Bibit bibit kejituan
mengangsanakan keutuhan abadi
berirama nun kasih
berlagu nun sayang
beralun nun putaran gasar
antara imiginasi dan nyata
inikah kehidupan nyata...
persis dilalui kini...

Perlukah hidup ini direformasikan...
satelah kitaran kitaran semalam
dimamah, dibaham kesengsaraan
membenamkan memori duka
dilubuk jiwa
menghantui perjalanan harian
seorang aku...
sering termanggu
dalam kesalan

2012...
pergimu membawa
kehidupan aku semalam
membawa memori memori
duka aku semalam...
sengsara aku semalam...
keegoan aku semalam...
keperibadian aku semalam...
keutuhan aku semalam...
umpama arus ganas
membadai jiwa raga
seorang aku
bernama lelaki

2013...
malu dalam lara...
keazaman yang belum pasti
kekosongan menyambut kedatanganmu
komitmen apakah untuk esuk
kepastian apakah untuk esuk
perlukah aku pasrah
perlukah aku tega
tanpa...
sekelumit komitmen dan kepastian
untuk aku jua engkau
wahai 2013

Selamat tinggal 2012
selamat datang 2013
adakah akan terpancar
sinar kebahagian
dalam waktu waktu mu
kini,esuk dan selamanya...


Nukilan : Sulaiman Kamal
03 Januari 2013   04:12pm


love images photo: I'll never let you go emo-love-quotes-images-teenagers-sweet-young-pics-sayings-pictures_zps0bbfe9e4.jpg 
 
 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis