My Headlines

Thursday 30 May 2013

PUISI : SALAHKAH DAN BERDOSAKAH AKU...



love photos photo: love this art 562821_10101062313162940_1309655581_n.jpg

SALAHKAH DAN BERDOSAKAH AKU...
 
Salahkah dan berdosakah aku...
mengalangi kotaku
mendustai selembar keramat janji
tersemat antara kita
sekian terjadi peristiwa 29hb.Nov.2012
apakah perlu...
aku meneruskannya
oh! tidakkkk
keupayaan ku terbatas
Salah dan berdosakah aku...
mengalangi kotaku
mendustai selembar keramat janji
setelah apa tersurat
setelah apa tersirat
lakunan demi lakunan
sendiwara demi sendiwara
dusta demi dusta
kau sajikan untuk
santapan harianku

Salah dan berdosakah aku...
mengalangi kotaku
mendustai selembar keramat janji
melangkah longlai
menujah tongkah arus
perlahan demi perlahan
meninggalkan kesakitan
meninggalkan kesiksaan
meninggalkan keresahan
meninggalkan penderitaan
ya! dirimu
ya! keegoanmu
ya! kebongkakkanmu
sesungguhnya kau
manusia ego dan bongkak
manusia mementingkan diri
sendiri...

Salah dan berdosakah aku...
mengalangi kotaku
mendustai selembar keramat janji
membiarkan kau
terkapai kapai kelemasan
dilautan kehidupan kala ini
tanpa sekelumit kotaku
tanpa sekelumit pedoman dan panduan
tanpa sekelumit perencanaan
oh! tidakkkk
keupayaanku terbatas

Salah dan berdosakah aku...
membiarkan hati ini
menyatakan benci pada kalanya
namun hakikat mutlak
kau...
kau masih ku sayang


Nukilan : Sulaiman Kamal
Januari 12, 2013   22:06pm



 
 
   

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis