My Headlines

Tuesday 28 May 2013

PUISI : IKHLAS MERINDUI.....



 photo merindu_zpsb39b919d.jpeg

IKHLAS MERINDUI.....
 
Sesungguhnya aku amat ikhlas merindui mu
keresahan jiwa mengintai disetiap naluri ku
tanpa bayangan dirimu
aku sayu....
tanpa bayangan gurauan mu
aku resah....
tanpa bayangan tawamu
aku duka....
belaian mesra manja mu
mengasyikkan raga kesuma

Sesungguhnya aku amat ikhlas merindui mu
walau diluar batasan kemampuan
walau diluar batasan kemanusian
aku pasrah....
mendambakan kehadiranmu
walau seketika cuma
bersama mengalunkan irama
ketandusan sempurnaan
agar aku tak bisa
hanya tunduk kebumi
termanggu....
hidup tertekan
terkurung terhukum

Sesungguhnya aku amat ikhlas merindui mu
bagai pungguk rindukan purnama
entah jatuh entah tidak
diribaan....
hadirlah engkau
jelmalah engkau
kan ku tangkis segala keegoanku
agar termaktub suatu ikatan
suci murni....
yang lahir dari zahirku zahirmu
ku harap kau turut rasakan
saperti mana aku.....

semuga impian terlaksana
selamanya....


Nukilan : Sulaiman Kamal
Mei 14,2013     04:13am


 
 
 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis