My Headlines

Monday 10 June 2013

PUISI : AKU, DIA ATAU KALIAN.....



 photo tandatanya02_zps2e53a686.jpg 

Aku, dia atau kalian....


Dalam dakapan malam
ku renungi kisah semalamku
pintu hatiku diketuk oleh
nostalgia yang telah ku tinggalkan
suka duka kehidupan maya
mencengkam membara

Terlerai kasih....
apakah definasi sebenarnya
jika hati dan jiwa tersiksa
bagai lagu tanpa irama
dibelenggu kekosongan dan kesepian
menghimpit menerjah saban tika
inikah kesannya?....
inikah pengertiannya?....




Persoalan demi persoalan
melengkar membaluti sanubari
adakah aku tersilap percaturan
suatu keputusan drastik
meleraikan kasih sayang
oh! tidak mungkin....
percaturanku demi maruah dan harga diri
tapi kenapa aku terus dialunkan
dengan irama sayu yang mengetar jiwa
kenapa?....

Aku tertunduk mengalah
hilang keyakinan diri
hilang kekuatan diri
hilang punca arah
hilang segala galanya
aku tersiksa yang amat
tak tertanggung lagi
satu persoalan....
adakah aku terlalu menyiksa diriku
sendiri?....
siapakah yang harus menilaikannya
aku, dia atau kalian

Nukilan : Sulaiman Kamal
Januari 29, 2013   10:25am


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis