My Headlines

Saturday 26 October 2013

PUISI : SEBAGAI LELAKI.....



 photo LelakiKesepian_zps188941ba.jpg 

Sebagai Lelaki....

Masa berlalu begitu pantas
mendamba arus kehidupan yang rakus
menerjah disetiap ruang kamar hatiku
menoktah segala azab kepiluan kelmarin
mengajar erti ketabahan dan keinsafan diri

Sebagai lelaki
aku telah mengalah kepada mu untuk segalanya
tiada lagi harga diri
tiada lagi kehormatan untuk ku
walau itu hanya sedikit saja 
sesaat aku merasa sangat tersanjung
tapi sesaat itu pula aku begitu hinanya dihadapan mu

Alhamdulilah
ya allah! kau limpahkan jua aku kekuatan
menerokai sisa sisa hayat 
yang hampir menyembah bumi
berserah pada takdir semata mata
aku terkedu
aku menyesali
kerna tiada keyakinan diri





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis