My Headlines

Saturday 26 October 2013

PUISI : MUNGKINKAH BERSATU KEMBALI....



 photo KedamaianAbadi_zpscec04dac.jpg 

Mungkinkah Bersatu Kembali...

Tuhanku
bernafas di ruang ujimu
tidak pernah aku puas
kecewa dan keluh-kesah
ketara diufuk hati
menerjah menikami jiwa
melara dalam ketandusan
kegetilan
kekecewaan
penyesalan
kepedihan
kesedihan
sebatian mutlak ku kini

Tuhanku
ampuh kini keegoanku
menjitu menyembah bumi
alam kudus meremang hilai
membutuhkan ketewasanku
mengharungi arus kecintaan
suatu tika
pernah ditatangi jua dibelai 
seumpama persis arus
siGombak hata siKelang
bisa tidak dapat dipisahkan
oleh kemungkinan ilusi

Tuhanku
aku pasrah kini
aku terdusta,dengan mainan kata 
aku terdusta,dengan mainan janji
aku terdusta,antara realiti dan imiginasi
akhirnya aku sendirian
kecundang
termanggu menatapi realitinya
cinta itu terindah
cinta itu kesiksaan
cinta itu menyakiti
aku tega dengan ketentuanmu
ku telan hakikat
tertutup sudah pintu hatiku
walaupun kasih sayang terus membara
membakar jiwa raga ku

Tuhanku
ampunkan segala dosa dosaku
aku persis manusia kerdil
maka
taburilah segalas kekuatan
untuk ku, demi
memperjuangkan sisa sisa kehidupan
doaku,suatu waktu adanya
bukakan kembali
ruang kecil hatiku
untuk ku bercinta dan dicintai

Kau yang ku kasihi
Kau yang ku sayangi
Mungkinkah bersatu kembali





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis