My Headlines

Saturday 3 August 2013

PUISI : AKU DAN MALAM....



 photo TerpenjaraPilu_zps86d2487e.jpg 

Aku Dan Malam....

Malam...
kau membisu seribu makna
segenap tawa terbungkam mati
raga berlagu pilu terdampar resah
menoktahkan setiap asa dan langkah
fikiran buntu berirama kekalutan
kehangatan bayu tertusuk menerjah
bening-bening peluh keguguran melimpah  
saperti ada sesuatu yang tidak pasti
meneka dalam kesamaran cuma

Malam....
Kubertanya dalam relung hati
Mencari makna kata, mengorek isi hati
Mencari makna yang terpendam
dimana bicara silapku
dimana khilaf dan salahku
adakah Kata-kataku merangkai dusta
Lakuku menoreh luka 
semakin kau diam membisu
semakin kau cengkam perasaanku

Malam....
sampaikan bisikan salam rinduku padanya
katakan, katakan padanya
jiwaku tersiksa,jiwaku dibelenggu
kerana aku telah terpenjara oleh sebuah nama
Kemana harus ku langkahkan kaki
semua jalan terasa berduri
keupayaanku terbatas kini
tiada ulasan mau pun penjelasan
kenapa aku dihukum sebelum dihakimi
tiada kesempatan untuk membela diri
aku pasrah....

Malam....
temanilah aku
dampingilah hati dan sanubariku ini
berlagulah engkau wahai malam
hiburkanlah hati dan jiwaku yang kian lara
seraya kau bisikan padanya
terima kasih untuk segala-galanya
kan ku abadikan kenangan ini
disudut penjuru hatiku
akan kekal hingga kehujung nyawaku
selamat malam, malamku
aku ingin tidur sesaat malam ini



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis