My Headlines

Thursday 18 July 2013

PUISI : KALA HATI....



 photo putusasa_zps031c7d60.jpg 

Kala Hati....

Harus ku mulai dari mana
sebuah bicara luahan asa
Kala hati semakin merana
kala hati semakin gundah
kala hati semakin terjebak
terjerumus dengan mainan kata-kata nista
terperangkap dalam ulitan pujukan dusta
terpedaya oleh janji manis penjerat kalbu
sajian jambangan harapan kosong
aku tertipu dalam mesra
aku tersentak kebisuan
terbungkam

Aku tersakiti
kecewa dalam bara
dengan sendiwara puraanmu
kau memang jaguan dalam tutur kata
tuturan demi tuturan kau ungkap
bicaramu terdaya bisa menyakinkan
bukan aku, malah sesiapun terpegun
dengan getaran imiginasimu
dengan getaran kasihmu
dengan getaran sayangmu
terpukau terdiam
meski lakunan semata-mata 

Apakah ini mainan egoismu
menabur harapan dan keyakinan
ketikanya kau berpaling tadah
meninggalkan kehampaan dan kekosongan
kau permain-mainkan emosiku
kau leburkan kepercayaanku terhadapmu
kau persendakan kasih sayangku
kau lemparkan cintaku kelembah duka
tak pernah terfikirkan
hati orang yang kau dustai
tersiksa
sayu dan pilu

Apakah erti semuanya ini
mungkin kesilapanku jua
menumpang kasih pada yang tak sudi
menagih cinta pada milik orang
kasih diberi tiada tulusnya
Segala impian yg belum terwujud kandas
di tengah jalan
menjadi tabu, menjadi semu
menjadi tak bererti semuanya
kini,aku hanya bisa merenung
terperuk atas semua yg kau lakukan padaku
entah apa rencana Tuhan di balik semua ini




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis