My Headlines

Friday 26 July 2013

PUISI : ANGAN-ANGAN KOSONG....



 photo Angan-angan_zps38acd175.jpg 

Angan-Angan Kosong....

Disudut kamar hatiku
masih ada ungkapan yang tak bisa terurai
bagai ada seuntai hamparan kesangsian
melingkari pelusuk jiwa yang tersentuhi
tersentak hati di khayalan
tika dibelai fakta-fakta kesamaran     
dalam menongkah halatuju pencarian
persingahan titian hasrat
antara persimpangan ilusi dan realiti
adakah bisa mungkin

Kesirnaan apa yang aku dambakan
kepastian apa yang aku tagihkan
tertanya-tanya pada diri sendiri
apakah aku masih di belenggu oleh keegoanku
memencil serta membodohi diri  
mendewa-dewakan memori nan silam
situasi yang menjerumusi aku kelembah hitam
betapa buta hatiku jadinya
terus melayani angan-angan kosong
hasrat yang pasti tidak akan pasti lagi

semangat yang hilang perlu dikembalikan
kehidupan perlu diterusi mesti
kasih dan sayang perlu diabadikan
meski sisa-sisa hidup di penghujung masa
hati tidak bisa digalangi lagi
menipu diri permainkan perasaan sendiri
aku lelaki maunya perlu kecekalan
apa bisa hanya menyerah cuma
memendam rasa mengadai maruah
lamunan tega dihentikan

Andai esuk masih ada untukku
jangan kelak ada rasa keraguan
jika aku bukan lagi aku yang jahil
jika aku bukan lagi aku yang buta hati
sedikit kata....
sedikit rasa....
sedikit waktu....
dan aku jua sedar
aku tidak mempunyai kelebihan apa-apa
aku hanya mempunyai hati yang tulus
sepertinya tak akan ada yang tahu



 photo Nuzulquran_zps2b7aae4a.jpg

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis