My Headlines

Monday 8 July 2013

PUISI : AKAN KU UNTAI....



 photo inlove_zpse7589dca.gif 

Akan Ku Untai....

Malam, aku tak bisa tidur
kerana terbayang terus wajahmu
berpura-pura melupakanmu adalah hal mustahil untuk kulakukan
setiap malam rindu ini meronta dari kebisuannya
biarkan malam ini menjadi malam panjang dengan kesendirianku
siang, hari terasa sepi
kerana tak ada kamu
aku tak perlu pahlawan
aku tak perlu penyelamat hidup
yang ku perlu hanya waktu untuk sembuhkan semua luka...
aku tersenyum bukan bererti  aku sedang bahagia
tapi senyumanku menutupi duka laraku
Semua akan indah pada waktunya

Kelmarin Kulihat Awan Membentuk Wajahmu
desas angin meniupkan namamu
tubuhku terpaku....
rindu tak bertepi sekian waktu aku lalui
detik beranjak kian pasti
segenggam asa tak pernah pudar
rinduku titipkan pada sang bayu
tak tau harus bilang apa padamu
kerana betapa aku tak pernah bisa untuk melupakanmu
wanita ingin selalu di mengerti tapi mereka tidak mau mengerti
bahawa hati lelaki terbatas untuk mengerti wanita
Jodoh itu tak pernah mengenal usia
Jodoh itu tak pernah Lambat datangnya

Semalam adalah sejarah, hari ini adalah anugerah
lupakan hari semalam, jangan sia-siakan hari ini
untuk hari esok yang lebih baik
sayang, cintaku bukanlah rekaanku
seperti yang pernah kujelaskan padamu
engkau pasti faham, aku tidak belajar untuk menolak kehendak Tuhan
aku tidak sedang hidup dalam kepura-puraan mencintaimu
aku mencintaimu kerana Tuhan...
akan ku untai Semua Kata cinta Yang ada Dibumi ini
jadikan seikat kembang agar kau tau isi hatiku
ketika engkau mencintai seseorang
maka jujurlah pada dirimu dan Jadilah dirimu sendiri
jangan biarkan mereka jatuh cinta kepada seseorang yg bukan dirimu

Kaulah yang bisa membuat aku lepas tertawa saat kita berbagi
Kaulah yang bisa membuat aku bahagia dan itu sangat bererti
akulah lelaki penyairmu
menerjemahkan luka lewat mata pena, rindu lewat air mata
meski kau, tak pernah tahu....
menunggu yang tak pasti, mengapa aku mau?
harusnya aku mencari yang pasti di depan mataku 
Tuhan kirimkanlah aku seseorang yg menghapus airmataku
disaat aku menangis dan membangunkanku disaat aku terjatuh
ya allah berilah kesabaran dan keikhlasan
buat aku ini atas segala cubaan yang engkau berikan kepada aku
ya allah aku titip dia disana, tolong jagalah dia disana
jadikanlah hari ini, hari ini yang terindah untuknya





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis