My Headlines

Wednesday 28 January 2015

PUISI : APAKAH PERLU DI KESALI?....





 photo Percintaan_zps96b7a0ef.jpg

Apakah Perlu Di Kesali?....

Jika kau izinkan aku untuk katakan
jika kau izinkan aku untuk gambarkan
apa yang tersirat
apa yang tersurat
pastinya aku bisa untaikan segalanya

Hanya bisikan sepi yang terdampar
terhalang aral yang di mutlakkan
bagaikan buih-buih tersia di gigi pantai
adakala hanyut di bawa arus 
acapkali terserap kembali di bawa arus

Ingin aku jeritkan
ingin aku teriakkan
kerana lara menghujam di pundak hatiku
biar bisa semua mengerti
bahawa aku terpenjara oleh cintamu

Mencintaimu membuat aku sekian lara
sering harapan lelap lena ku tengadah 
lantaran di bayangi seribu rona paras wajahmu
lantaran di bayangi seribu melodi bisikan tawamu
sukmaku tak terbantah lagi pada pencuri hatiku

Meski cintaku terbelenggu akan situasi dirimu
namun ketulusanku usah kau pertikaikan
emosi untuk memilikimu bersarang di kalbu
setiap do’a dan setiap kerdipanku
ku titip dan ku pinta pada Sang Maha Pencipta

Apakah perlu di kesali?






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis