My Headlines

Monday 16 February 2015

PUISI : ANDAI INI TAKDIR KITA....




 photo e282341b-df5f-4796-bd62-0168c2c3adf6_zpsnpm4ohrv.jpg

Andai Ini Takdir Kita....

Malam kau datang lagi
menemani aku yang masih terpaku
di bangku ini tanpa jemu
memandang jauh di balik tirai jendela kamarku
betapa indahmu, malam

Jika kau bertanya padaku
kenapa aku masih terpaku di bangku ini
pasti akan ku jawab
kerana dia..
dia yang sering menjelma kala aku kesendirian

Aku tak bisa menepis gundah yang menghujam hati
tika parasnya jelas memulas hati dengan rindu
aku termangu dalam kesunyian
tenggelam dalam kebisuan
membuat rindu ini semakin merona

Wahai malam..
hanya engkau yang mengerti
keluh kesah di jiwa ini
padamu sering ku titipkan
kerana kau sahaja yang bisa mendengar

Aku masih tetap terpaku di bangku ini
menanti dan terus menanti
kau tetap setia menemani ku, malam
bersama kita menanti kehadiran bayangannya
meski pun bayangannya hanyalah bayangan

Aku tega
aku pasrah
andai ini takdir kita....



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis