My Headlines

Tuesday 10 December 2013

PUISI : AWAK....




 photo gamber-Kata-Cinta-06_zpsc4a5034b.jpg 

Awak....

Awak...
saya rindu suara awak
saya rindu senyuman awak
saya rindu ejekan dari awak
saya rindu awak
itu semua sebab awak,
orang yang saya sayang

Awak...
sebab awak saya cemburu
sebab awak saya kenal erti cinta
sebab awak saya ada perasaan rindu
itu semua sebab awak,
orang yang saya sayang

Awak...
salahkah saya menyayangi awak
salahkah saya merindui awak
salahkah saya memanggil awak sayang
itu semua sebab awak,
orang yang saya sayang

Awak...
secara jujurnya
saya tak berani nak beritahu awak
semua itu kerana
saya takut...
awak akan pergi jauh dari saya
saya akan kehilangan awak

Awak...
kerana sayang yang mendalam
saya kuatkan diri menahan nafsu cinta
saya pertahankan hubungan kita
dengan...
keterbatasan dan kesederhanaan
tanpa tuntutan apa-apa

Awak...
walau tiada kata-kata janji
walau tiada kata putus dari awak
namun jodoh itu rahsia Ilahi
DIA Maha mengetahui segalanya
Saya pun tak tahu kenapa 
saya begitu sayangkan awak

Awak...
walau apa pun terjadi
saya nak awak pegang kata-kata saya ini
andai kata umur saya tak panjang
andai impian saya tak kesampaian
awak jangan lupa...
awak adalah yang terindah dalam hidup saya
mencintai awak banyak mengubah saya
cinta awak itu ibarat warna dalam hidup saya
walau terluka
walau kerap tersinggung
saya tetap cinta awak

Awak...
oh! ya...
andai kata umur saya tak panjang
andai kata saya pergi dulu dari awak
awak jangan lupa sedekahkan
Al Fatihah utk saya ya...

Awak...
awak jangan lupa ya...




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis