My Headlines

Monday 23 November 2015

PUISI : ANDAI INI MALAM TERAKHIR KU....





 photo Izinkan aku diam_zpsugfj2u0j.jpg

Andai Ini Malam Terakhir ku....


Andai ini malam terakhir ku
Andai esuk tiada lagi untukku
Andai sudah kesampaian masanya
Aku harus pergi
Aku redho dan aku pasrah

Sepuluh jari aku susun
Aku titipkan kemaafan
Dari hujung rambut sampai hujung kaki
Diatas segala keterlanjuran 
Dan kekhilafanku selama ini

Kepada para para sahabat 
Kepada para para teman
Kepada para para kenalan
Maafkan aku
Kerana aku manusia tidak sempurna

Untuk kamu yang selalu di hatiku
Andai kasih dan sayang yang kudambakan
Tidak sempat dan tidak berkesampaian
Ketahuilah kamu
Bahawa aku tidak pernah kesal

Mengenalimu satu anugerah
Mencintaimu satu kurniaan
Menyayangimu satu keunikkan
Memilikimu satu kepastian yang belum pasti
Melupakan mu bukan aku

Andainya aku pergi sebelum memilikimu
Usah kau ratapi akannya
Usah kau gundah dan kecewa
Kerana aku akan sentiasa berada bersamamu
Walau dunia kita berbeza

Hanya satu yang ku pinta darimu
Tanda kasih dan sayangmu
Lawatilah pusaraku
Dan sedekahkan aku seikhlasmu
Al Fatihah

Dan ketahuilah kamu
Yang bersemadi di pusara ini
Adalah aku
Yang mencintaimu
Yang menyanyangimu
Seikhlas hati hingga akhir hayatnya....


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis