My Headlines

Monday 23 November 2015

PUISI : DI PEMBARINGAN DALAM KELESUAN....





 photo Senja Hujan Dan Kopi_zpsz87pghwf.jpg

Di Pembaringan Dalam Kelesuan....


Redup suria makin kelam
Tumpuk tumpuk hitam
Berselerakan di langit mendung
Pastikah hujankan turun?
Pastikah pelangi sirna ku kan muncul?

Mampukah aku bertahan
Mampukah aku menanti dan terus menunggu
Kehadiranmu yang telah lama menyepi
meninggalkan ku lara yang berbekas
Menahan kerinduan yang amat terjang

Sang bayu seakan memahami
Bertiup laju menerpa tubuhku
Tubuh yang kaku dan lesu
Yang masih ku gagahi
Hanya kerana dambaan kasihmu

Apakah ini suratan takdir
Yang tersurat untuk ku kini
Menjadi sang pungguk abadi
Hanya bisa merenung sang purnama
Dari kejauhan tanpa mengapai apa apa

Di mana kamu pelangi sirna ku
Apakah aku telah kau lupakan
Apakah aku tidak bisa memiliki kasihmu
Apakah aku hanya melukut yang hina
Mengharap kasih pada yang tak sudi

Muncullah palangi sirna ku
Muncullah walau hanya seketika
Agar aku terus lena 
Dalam dakapan hangat kasihmu
Untuk terakhir kalinya





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis