My Headlines

Friday 10 July 2015

PUISI : TERJEBAK....





 photo terjebak_lajang_zpstey0uauw.jpg

Terjebak....

Aku bukan pendusta
aku bukan pengoda
aku bukan pemusnah
aku bukan perampas
aku haya sekadar penyair sepi
meratap hiba dalam tiap bait bait puisi curahan hati

Aku pemburu kasih abadi
aku pemburu sayang sejati 
aku pemburu cinta astakona
aku pemburu asmara melankolis
agar bisa merialitikan hasrat yg telah ku dambakan 
walaupun ku tahu itu hanya fatamorgana 

Namun aku terjebak di hamparan bersempadanan
'Taman Rashidah Terlarang'
tertipu oleh mainan perasaan yang syahdu 
hingga mengeras dan tiada belas
hingga aku terkhilaf dan lupa diri
kerana kau yang buat aku menyayangimu 

Sudah tiba masanya aku melangkah
membawa lara hati terlara
agar kondisi asalan terpaksi kembali
demi kesejahteraan dan keharmonian azalimu
biarlah aku terperuk dalam dunia ku sendiri
agar tiada kedayusan di jaja domba

Sesungguhnya perpisahan ini sungguh menyakitkan
Kepiluan ini meracun hidupku
Kesunyian ini membunuh jiwaku
tunduk menangis sepanjang hayatku
mungkin meratap kesal
suatu saat nanti

Maaf atas luka yang telah kusayatkan
Maaf atas sakit yang telah kutitipkan
Maaf atas ego yang buatmu kecewa

Selamat malam sayangku
izinkanlah...
izinkan aku berlalu dari jiwamu...





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis