My Headlines

Friday 10 July 2015

PUISI : AKU REDHO DAN AKU PASRAH....




 photo Jika Jiwaku Berdoa_zpsms9o1gog.jpg

Aku Redho Dan Aku Pasrah....

Inikah dugaanMU ya Allah
inikah ujianMU ya Allah
inikah cabaranMU yang KAU titipkan untukku
andai ini semua dariMU
aku redho dan aku pasrah

Kadang ada saat, 
dimana aku harus menghadapi semuanya 
dengan sendiri
meski hati menangis, tak ada pilihan lain
selain berusaha TEGAR

Keadaan memaksaku harus KUAT
meski sebenarnya ku tak MAMPU
berubah itu sukar tapi yang lebih sukar 
adalah BERISTIQAMAH
dengan perubahan itu sendiri

Angan dan fikiran kita adalah KEFANAAN
harta dan diri kita adalah TITIPAN
diri kita bukanlah RAGA kita
diri, KEBAHAGIAN dan hidupnya kita
adalah JIWA kita

Ya Allah
berikan aku kekuatan jiwa
untuk mengharungi Dugaan, Ujian dan CabaranMU
dengan kekuatan rohaniah
dengan ketabahan yang Engkau takdirkan

Maafkan aku wahai anakku
tabahkankan hatimu
kuatkan semangatmu
bersabar, bersabarlah
ini semua ujian dan dugaan dariNya







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis