My Headlines

Monday 27 October 2014

PUISI : AKUKAH YANG BERSALAH?....




 photo Curiga_zps5dff9edb.jpg

Akukah Yang Bersalah?....

Akukah yang terlalu curiga
atau kau kah yang terlalu menyembunyikan perasaanmu padaku,
terkulai aku di padang cinta ini
ketandusan warna cinta darimu

Silapkah aku menilai erti cintamu itu
atau salahkah aku untuk menyayangi dirimu
atau butakah aku mengenal erti sebuah cinta
hingga perasaan ini tersisih jauh dari kaca matamu

Masih ternilaikah lagi perasaan cinta itu untukku
sehingga perasaan ini terbiar sepi
kekosongan tanpa irama
kegelapan tanpa cahaya

Terlalu lemah kaki ku melangkah mengharungi onak duri ini,
sudah jenuh aku menerima kesakitan ini
tidak mampu lagi merintih kelukaan
terlalu sarat jiwa ini dengan penderitaan

Hanya Tuhan saja yang tahu
betapa ikhlas nya hati ini
melakar warna cinta untukmu
namun mengapa aku sering di duga

Sudah terlalu jemu untuk menerima dugaan demi dugaan
terlalu perit lukanya
terlalu pahit rasanya
namun… bilakah bahagia akan menjelma...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis