My Headlines

Friday 18 July 2014

PUISI : JIKA AKU BUKAN LAGI AKU YANG KESENDIRIAN...



 photo ErtiKesendirian_zps759d47a2.jpg 

Jika Aku Bukan Lagi Aku Yang Kesendirian.... 

Disudut kamar hatiku
Jauh di sudut mata
masih ada ungkapan yang tak bisa terurai
bagai ada seuntai hamparan kesangsian
melingkari pelusuk jiwa yang tersentuhi
Kenangan mengusik jiwa, ku terhempas 

Tersentak hati di khayalan
tika dibelai fakta-fakta kesamaran
dalam menongkah halatuju pencarian
persingahan titian hasrat
antara persimpangan ilusi dan realiti
adakah bisa mungkin

semalam ku terbenam di lubuk asmaraku
semalaman ku di pusara cinta airmata
yang jauh ku kembara
jauh perjalanan, jauh destinasiku
menyusuri liku-liku kerinduan
namun tidak kesampaian ke arah tujuanku

Kesirnaan apa yang aku dambakan
kepastian apa yang aku tagihkan
tertanya-tanya pada diri sendiri
apakah aku masih di belenggu oleh keegoanku
memencil serta membodohi diri
mendewa-dewakan memori nan silam

Sampai masa ku teringat
situasi yang menjerumusi aku kelembah hitam
betapa buta hatiku jadinya
meski ia meranapkan kredebiliti
terus melayani angan-angan kosong
hasrat yang pasti tidak akan pasti lagi

Semangat yang hilang perlu dikembalikan
kehidupan perlu diterusi mesti
kasih dan sayang perlu diabadikan
meski sisa-sisa hidup di penghujung masa
hati tidak bisa digalangi lagi
menipu diri permainkan perasaan sendiri

Aku lelaki maunya perlu kecekalan
apa bisa hanya menyerah cuma
memendam rasa mengadai maruah
jiwa kian terpisah, makin sengsara
sesalan datang meragut, hati pedih
lamunan tega segera di hentikan

Andai esuk masih ada untukku
jangan kelak ada rasa keraguan
jika aku bukan lagi aku yang jahil
jika aku bukan lagi aku yang buta hati
jika aku bukan lagi aku yang pasrah
jika aku bukan lagi aku yang kesendirian



Nukilan : Kelana Jiwa
Julai 15, 2014
01:27am
~~~ Jika Aku Bukan Lagi Aku Yang Kesendirian ~~~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis