My Headlines

Tuesday 25 February 2014

PUISI : SELAGI AKU MASIH MAMPU BERNAFAS....




 photo Kerinduanku_zps3904f85c.jpg
Add caption
 

Selagi Aku Masih Mampu Bernafas....

Biar hati yang berbicara
biar hati yang merasa getarnya
kerana rindu adanya sayang 
kerana sayang hati berbagi

Rindu bukan suatu penantian
rindu jua bukan suatu pengharapan
rindu adalah kurniaan allah
suatu rasa yang teramat indah

Tiada kata seindah bahasa
tiada gambar seindah lukisan
tak bisa di tutur dan di gambarkan
untuk mendifinasikan sesuatu kerinduan

Aku ikhlas merinduimu
aku jujur menyayangimu
hati tak bisa bicara berdusta
meski ikut rasa binasa
meski ikut hati mati

Aku tak bisa membuktikan
aku tak bisa menyatakan
malah aku tiada upaya untuk menyuarakan
hanya susunan kata yang bisa ku abadikan

Aku mengerti sayangmu bukan untukku
aku mengerti kasihmu bukan untukku jua
aku hanya perindu sepi
merindui di setiap adanya waktumu

Izinkan aku untuk berilusi
untuk aku menyayangimu
untuk aku merinduimu
agar bisa damai dan tenang jiwa ini
selagi aku masih mampu bernafas

Biar aku binasa
biar aku mati
demi kasihku untukmu
aku pasrah


Nukilan : Kelana Jiwa
Febuari 25, 2014      04:59am




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis