My Headlines

Wednesday 11 May 2016

PUISI : LEPASKAN




 photo Lepaskan_zpskefjulth.jpg

Lepaskan...

Aku terkilan
di hujung senja yang kelam
terperuk dalam lamunan panjang
keluh kesah menjadi buntu
aksara semakin semu

Aku terkecewa
dalam sorotan detik waktu
semakin jauh semakin terhalang
rentetan jiwa dalam temaram kalbu
merintih kepiluan

Aku terkesima
terlara terhiris sembilu
antara kasih dan sayang
antara rindu dan dendam
antara kau dan aku

Aku terhukum
dalam jerat sayangmu, Zila
terpasung dalam kecundang asa
menjunjung kasih yang terbatas 
dihalangi jurang yang teranjal 

Aku tersiksa
dalam amarah namun bukan dendam
rasa ini menghujam perih mendalam
tak termampu untuk aku semarakkan
dalam kudusnya seorang aku

Aku teralat/Ralat
engkau hanya memberiku kesempatan mengenalmu 
tapi tidak untuk memiliki
andai hadirnya cinta sekadar untuk mengecewakan
lebih baik cinta itu tak pernah hadir

Aku terbelenggu
lepaskan aku dari belenggu kasihmu
lepaskan aku dari belenggu sayangmu
lepaskan aku dari belenggu cintamu
lepaskan aku dari belenggu hidupmu














No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis