My Headlines

Thursday 20 August 2015

PUISI : PUISI UNTUK SEORANG SAHABAT....




 photo maafkan_zpsdqfnaaew.jpg

Puisi Untuk Seorang Sahabat....


Maaf andai badai yang ku ciptakan
maaf andai gelora yang ku semaikan
maaf andai taupan yang ku semarakkan
mengganggu gugat keharmonian, kedamaianmu
aku kesal

Tak ku sangka
tak ku duga
jiwa mu terperih
kerana di salah ertikan
aku kecewa

Jika kehadiranku memungkinkan
jiwa mu terperuk
di antara tekanan
yang menjerihkan
aku rela

Ya! aku rela
mengundur diri dari hidupmu
menjauhkan diri dari hatimu
mengorbankan siratulrahim yang baru terbina
demi kesejahteraan hidupmu
aku redho

Rela dalam keterpaksaan
hakikat yang terpaksa ku terima
walau pahit
walau perit
aku pasrah

Hanya satu yang perlu kau ingati
hanya satu yang perlu kau memorikan
selagi aku masih bernyawa
kau tetap sahabatku dunia akhirat
'Friend Are Forever'
aku janji

Maafkan aku
izinkan aku melangkah
jauh dari hidupmu
tanpa amarah
tanpa dendam
izinkan aku dengan redhomu
aku ikhlas

In Syaa Allah
semoga akan bertaut kembali
jalinan kemesraan yang telah kita 
gabungkan bersama hingga menjadi satu
meski hanya seketika waktu
di suatu hari nanti
aku harapkan

Maafkan aku....









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis