My Headlines

Monday 2 June 2014

PUISI : HANYA FATAMORGANA....



 photo Mati2_zpsd0f10121.jpg 

Hanya Fatamorgana ....

Aku tidak tahu 
apakah hatimu itu terbuat dari batu 
hingga mengeras dan tiada belas 
tak sedikit pun celah untuk mengalah

Meskipun raga ini tersakiti 
namun hati takkan berhenti berharap 
pada cinta, dengan kesetiaan 
walaupun ku tahu hanya fatamorgana 

Bila aku sekadar titian bagimu 
akan ku pimpin tanganmu melangkah menuju jalan yang kian pasti 
aku memang akan terus berusaha agar menjadi insan yang di dambakan 
kerana itu sebuah kemenangan serta penghargaan 

Bila aku sekadar persinggahan bagimu 
aku akan tetap saperti ini 
berpikiran maju demi impian ku ini 
membelakangi lara hati 
agar bisa merialitikan hasrat yg telah ku dambakan 

Bila aku sekadar sesaat bagimu 
jangan biarkan aku terlanjur menyayangimu 
bila ku tak mampu pergi darimu 
kerana kau yang buat aku menyayangimu 

Bilakah suatu saat nanti 
pintu hatimu akan terbuka untuk cintaku 
yang tak lagi ada keraguan dan tak lagi ada perpisahan 
sehingga impian kebahagiaan akan menjadi nyata 

Penantianku 
bagaikan lilin yang menerangi kegelapan 
tak akan berubah dan tetap setia menanti 
walau akhirnya membakar diri 


Jun 01, 2014 
06:22am 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis