My Headlines

Saturday 21 September 2013

PUISI : AKU ADALAH AKU....



 photo Akuadalahaku_zps451c20c8.jpg 

Aku Adalah Aku....

Aku adalah aku
kenapa aku mesti di aibkan
kenapa maruahku di jadikan pertaruhan
aku kebingungan
aku kecewa amat
jangan bisa cuba persendakan
keikhlasan dan kejujuranku

Aku adalah aku
aku dengan dunia kesendirianku
mana mungkin aku bisa memaksa
mana-mana atau sesiapa jua
namun aku amat-amat sanjungi
sesiapa saja yang menghargai
keikhlasan dan kejujuran diriku

Aku adalah aku
jangan sesekali terbisa
mencabari noktah kesabaranku
aku bukan pendamba
aku bukan pengemis
aku bukan penagih

Aku adalah aku
kesendirian dan kesepian
tidak bermakna tiada kehidupan bagiku
aku butuh hidup tanpa kasih dan sayang
sebagaimana yang ku tempuhi sekarang
bagiku sepi itu indah meskipun keperitan
bukan kerana keegoan tapi kenyataan





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis