My Headlines

Friday 17 April 2015

PUISI : LORONG KENANGAN....





 photo Lorong kenangan_zpsgcbqnqcu.jpg

Lorong Kenangan....

Saat ini tercuit rasa hiba
tanpa terduga luruh airmataku
terimbau memori silam
lorong kenangan suatu ketika dulu
yang tak mungkin bisa dapat kulalui lagi
kerana lorong itu telah tiada

Sungguh 
aku tak kuasa menuliskan
apa itu "rasa"
meski dia pernah berjanji
tidak akan melukakan
tidak akan melupakan
tidak akan mengkhianati
tidak akan meninggalkan
tapi akhirnya aku terluka jua 

Tiada mampu lagi untuk berkata
khuatir akan timbul luka
biarlah berjalan apa adanya
dalam kerikil dan duri cinta
bila mungkin akan bisa bersama
takdir penentuannya

Andai aku tak mencintai sepenuh hati
andai aku tak merindu sepenuh jiwa
andai aku tak menyayang sepenuh raga
andai aku tak sesetia ombak dan pantai
itu semua kerana aku belajar dari sejarah cinta luka

Selamat ulang tahun "Melati Hati"
walaupun kita telah terpisah
oleh takdir dan waktu
namun ku selitkan rasa kecewa ini
di sebalik senyuman ilusi





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis