My Headlines

Friday 16 May 2014

PUISI : AKU SUDAH BOSAN....



 

Aku Sudah Bosan....

Desiran bayu petang
membawa bersama puing-puing dingin
menusuk kesetiap ruang romaku
membuat hati sayu sesayu alam maya
redup seakan tak bermaya

Hatiku
bisa malang nasibmu
kerna terdampar disudut sepi
meredam siksa yang kau rasa
sendu tak berirama

Jiwaku
engkau seakan tenggelam dalam bayang semu
bayangan indah di masa lalu
cinta yang pernah tertulis
semua hancur oleh coretan tinta hitam

Saat badai ujian menerpa tubuh yang lusuh
mengusap sendi-sendi tubuhku 
aku sekadar tunduk membisu
tak bisa ku lakukan apa-apa
aku hanya mampu pasrah

Wahai hati 
maafkan aku

wahai jiwa
maafkan aku

Kerna aku sudah bosan
bosan, bosan, bosan







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis